HISTORIE2022-07-11T07:33:39+02:00

HISTORIE

Man fristes til at sige at Brian Flink Pedersen er født og opvokset i en slagterforretning. Brian er 6. generation i slagterhåndværket og hans forældre drev i mange år Slagter Kaj i Sejs, hvor barnevognen stod i baglokalet, så var alle glade, og begge forældre kunne arbejde fuld tid. Brian fangede interessen for slagterfaget, og hurtigt lærte Brian at hjælpe med pakkeopgaver og prismærkning, og kunne således optjene hele 2,50 pr. time i den første sommerferie i skoletiden. Der var altid hårde lønforhandlinger inden hver sommerferie, men heldigvis endte det altid med en god aftale.

Efter at have læst HA-økonomi på Handelshøjskolen gik der et år ved militæret inden Brian Flink Pedersen vendte hjem og gik i lære under hans far Kaj Pedersen, læretiden blev fastsat til ½ tid af normalt pga. far/søn forholdet. Slagteruddanelsen blev gennemført med højt niveau og udmærkelse til svendeprøven. Herefter arbejdede Brian sammen med Kaj i familiefirmaet Kaj´s Pølser indtil firmaet blev afhændet i efteråret 2007.

Ideen til PølseMageriet opstod i slutningen af 2007, og hele 2008 blev herefter brugt til opbygning af produktionslokaler og forretningsudvikling, således produktion kunne starte i 2009.

Indtil 2013 var Brian alene i firmaet, men i slutningen af 2013 blev der for første gang ansat en fuldtidsmedarbejder Jørgen Holm Sørensen, som udgjorde medarbejderstaben de næste 6½ år. Idag er der ialt 3 fuldtidsansatte, hvor Mikael Hansen hovedsageligt arbejder i opskæring og produktion, og Jørgen Holm Sørensen kører som fast chauffør på vores salgsbil. I kan møde Brian Flink Pedersen i alle områder i firmaet.

(Slagtermester Brian Flink Pedersen)

Fagkonkurrencer

Vi deltager i en række fagkonkurrencer, som alle har til formål at teste vores niveau, og dermed altid være skarp på en uvildig kvalitetskontrol, samtidigt med, at vi er i stor konkurrence med nogle af de bedste pølsemagere og kokke i Danmark.

Vi har et uddrag af vores titler gennem de seneste år:

2022

Kategorivinder: Pølser ved IFFA messen, Frankfurt med 27 guld, 7 sølv og 1 bronze, maj 2022

DANMARKS BEDSTE FRIKADELLE ved Foodexpo mar. 2022

13 guld, 1 sølv for produkter ved international fagkonkurrence i Holland, feb. 2022

2021

14 guld, 15 sølv og 2 bronze for produkter ved fagkonkurrence afholdt af danske slagtermester okt. 2021

10 guld, 2 sølv for produkter ved international fagkonkurrence i Holland, jan 2021

2020

22 guld, 2 sølv for produkter ved international fagkonkurrence i Holland,

samt vinder af x-factor (Europas mest innovative produkt),  feb. 2020 –

Confrérie des Chevaliers du Goûte Andouille de Jargeau Grand bailliage des Pays-Bas

2019

12 Guld, 13 Sølv og 5 Bronze for produkter ved fagkonkurrence afholdt af danske slagtermester nov. 2019

10 guld , 1 sølv + 1 bronze for produkter ved IFFA, Frankfurt, Tyskland maj 2019

2018

12 Guld og 3 sølvmedajler ved Foodexpo Herning, mar. 2018

2017

DANMARKS BEDSTE GOURMET HOTDOG & ÅRETS HOTDOG KONGE sep. 2017

2016

DANMARKS 2. BEDSTE GOURMET HOTDOG sep. 2016

2015

DANMARKS BEDSTE JULESYLTE nov. 2015

DANMARKS BEDSTE HOTDOG & ÅRETS HOTDOG KONGE sep. 2015

2014

DANMARKS BEDSTE HOTDOG & ÅRETS HOTDOG KONGE sep. 2014

DANMARKS BEDSTE LEVERPOSTEJ mar. 2014

2013

DANMARKS BEDSTE HOTDOG sep. 2013

2012

7 Guld og 2 sølvmedajler ved Foodexpo Herning, mar. 2012

Mål for virksomheden

Vi vil konstant hæve grænsen for kvaliteten af vores produkter, igennem udvikling og forbedringer af f.eks. råvarer eller produktionsprocessen.

Igennem eksperimenter skal der udvikles ikke bare nye smage, men også helt nye produkter.

Vores kunder skal gerne opfatte os, som en virksomhed med ubetinget kvalitet, hvor vi hellere takker nej til en ordre, end går kompromis med kvaliteten. Dette passer perfekt i forhold til, at vi ikke ønsker at vokse os kæmpe store, vi skal bare kunne drive virksomheden med en fornuftig indtjening, og har det fint med at være små – men vakse på markedet.

Hotdog DM

Ved lidt af en tilfældighed faldt opmærksomheden på konkurrencen Danmarks Bedste Hotdog, hvor vi tænkte det må vi da prøve. Første deltagelse var i år 2013, hvor vi stillede op i kategorien Traditionel hotdog. Vi var spændte, men dagen endte med en sejr, så det gav mod på mere. De to efterfølgende år videreudviklede vi på hotdoggen, og vandt kategorien begge år, så det var 3 år og 3 sejre.

Det efterfølgende år 2016 var egentlig tænkt at være en forlængelse af de foregående år, men vi blev nægtet deltagelse i kategorien Traditionel hotdog, da vores kollegaer ikke længere ønskede at kæmpe mod os. Vi blev derfor tilbudt at rykke op i den Moderne Hotdog (Gourmet Hotdog). Dette er helt klar superligaen, og efter lidt betænkningstid takkede vi ja til tilbuddet. Feltet var spækket med dygtige kokke, hvor 3 af deltagerne havde Michelin stjerne – det lykkes kun at blive nummer to – Poul Cunningham kunne ikke væltes af sejrsskamlen, men det gav mod på et nyt forsøg.

I 2017 var vi igen klar. 20 deltagere igen 3 med Michelin stjerner. Vi havde valgt Morten Korch som tema, venner og familie blev kaldt til, for at skabe den rigtige kulisse, og så var det ellers med at bruge de billige og lokale råvarer. Hotdoggen bestod af:

Pølse af frilandsgris og -kvæg – velkrydret med bla. brændenælder, porre og økologisk mælkebøtte sirup.Brioche brød med hampfrø og sprødt maltbyg
Bagt Løgpure
Fermenteret sommerkål
Langtidsrøget kartoffelmayo tilsmagt med baconstøv
Grov tomatcoli m/skarlotteløg og sennepfrø
Syltet agurke- og æbletern
Chips af majroe
Flæskesværscrumbel
Spire af sennep

Hertil serveres:

Håndbrygget øl fra det lille lokale gårdbryggeri Øllebryg

Vi ryddede bordet og vandt både for den bedste hotdog og solgte samtidigt for flest penge (som altid blev hele omsætningen doneret til et velgørende formål).

I 2018 valgte vi efter 5 års deltagelse med 4 førstepladser og 1 andenplads, at tage en pause fra konkurrencen, men sad med ved dommerbordet, da vinderen for 2018 skulle findes.

Nedenfor ses stemningsbilleder fra dagen